VATANIM SENSİN- HILEON - LEE MITSUKO

5 Ekim 2019 Cumartesi

VATANIM SENSİN- HILEON



BİR YUNAN TEĞMENİ VE İSYANCI BİR TÜRK KIZI:

Yıllardan 2016 . O zaman hala lisedeyim . Bir akşam Ablam televizyonda yeni çıkmış bir diziyi izliyordu. İkimizde tarihe bayılırız açıkcası . Daha ilk bölümleri izleyenler anlayacaktır o sıra Leon ve Yıldız durumu var . Şu Yunanlıların  gelişi kutlandığı balo. -Üsteki değil Alttaki-

Sonra ablam dedi ki işte bak bir dizi var Yunan Askerle Türk kızı dedi. Aynen tepkim şu oldu . 'Ne tam bir saçmalık dedim !.' Ne kadar haksızlık ettiğimi anlatamam . Sonra bende diziye merak sardım. Hayatımda yaptığım en iyi şeylerden biri diyebilirim ama sorun lisede olduğum için doğru dürüst takip edemem. 
Bir şekilde diziyi izlemeye başladım ve sonunda öyle bir karakterle tanıştım ki bu diziyi bırakmamı engelledi.





Bu karakter tabiki Leonidas :
Onun zerafeti 
Onun naifliği
Onun hüznü
Onun seslenişi
Onun sözleri 
Küçük hanım deyişi 
O her şeyiyle Leon ....
Açıkçası Türk dizileri izlemem bu benim ilk Türk dizi yorumum bu yüzden benim için ayrıca değerli. Leon'dan bahsedelim. Ben onu Smyra hikayesiyle ona taktım ama aşağıya size başka bir replik ekleyeceğim.
HİLAL: -Aşk mı? 
LEON:-Aşk. 
HİLAL:-Memleket bu haldeyken? 
LEON:-Evet Küçük Hanım. Aşksız bir yürek çorak bir ülkedir, hiçbir şey yetişmez orada. Bir insanı sevmeyi bilmeyen memleketi sevmeyi nereden bilecek?


İşte böyle etkileyen sözleri ile farklı bir karakter o . Aslında o Naifliği gözüme çarptı sanki asker olmak istemiyor savaşı sevmiyor. Türk dizi tarihinde daha ben kitap okumayı şiir okumayı seven savaşı sevmeyen ve istediği zaman sevmekten bahsedebilen bir erkek  karakter tanımadım. Leonun yeri gerçekten büyük. 
Size Hilal den de bahsetmeyi çok isterim. Bir daha ki yazımda görüşmek üzere .  
Hoşçakal Teğmen.......







Hiç yorum yok: